dilluns, 7 de juliol del 2008

BONES GENT!
ei, record? des de la primera-segona actu que no actualitzava tant seguit...
i en català..ho he pensat millor i crec que no em vendré xD
voldria explicar una vivència personal. Avui fora conyes.
AHIR vaig anar al concert d'Obrint Pas. és possible que no conegueu el grup, us disculparé... no teniu per que coneixer-lo, però és un grup de puta mare!

La primera cançó que vaig escoltar va ser "la revoltade l'anima", quan tenia 10 anys. més tard "avui com ahir" i "la flama", al 2002 les dues primeres i al 2003-04 crec la ultima. Més tard va desaparéixer. Quatre anys més tard torno a recaure, em vicio a "benvinguts al paradís" i em paso tres mesos esperant que vinguin a Terrassa, una de les capitals de ma comarca, a tocar un concert.

Un concert que mai oblidaré, o espero no oblidar mai. però els punts més remarcables no són els balls a empentes ni els cants a crits...
  • Parlaren de la llengua, En miquel ramos crec que es diu el teclat va dir una cosa que també espero no oblidar mai "Em sento orgullós de parlar català, però també de saber castellà". Així que no hem d'oblidar que som molt MOLT afortunats de saber parlar dues llengües de naixement. Cal remarcar també la distinció que fa entre "parlar català"i "saber castellà". Que sempre es tendeix a decantar-se per una :)
  • L'immigració. Aquesta gent que busca noves oportunitats, que són capaços d'abandonar la terra que els ha vist créixer per endisar-se en una de nova i desconeguda, deixant enrere el seu passat i afrontar les dificultats en una nova llar tot i sabent que la cosa serà molt difícil. Al arribar aquí els foten a la garjola, Jo sóc filla d'immigrants Murcians i Aragonesos, molts dels nostres ascendents van haver de marxar fora per buscar una vida millor. Amb això vull dir (i amb aquestes paraules ho deia el Miquel) que els immigrants són persones valentes i desesperades que mereixen un respecte, i que el nostre passat és l'emigració, i pot ser el nostre futur, i afegeixo jo que si no fos per l'emigracio dels nostres ascendets nosaltres no seriem on som ni qui som.
  • Últim, la llibertat. Llibertat per parlar la llengua que vulguem, sigui quina sigui, sense prohibir als altres expresar-se en la seva, respectant la llengua que usen els altres i demanar respecte per la nostra.


Per acabar voldria dir una cosa, és posible que calgui lluitar per torbar el respecte, enfrontar-nos amb dificultats com insults (ara, lo de catalufa ja no m'ho prenc com un insult^^') o males mirades, però NO podem rebaixar-nos a la VIOLÈNCIA.
NO a la LLUITA ARMADA. Hi ha altres maneres.
Cal ajudar els immigrants a integrar-se, facilitar-los l'aprenentatge de la nostra llengua que els obrirà moltes portes.
Si fa falta, en algun moment, lluitar per a la nostra llibertat(no em refereixo a l'independència, sino a la llibertat d'expresió entre d'altres) hi ha moltes altres alternatives (aturades, manifestacions, encara que jo em decanto per les aturades massives de coses, xD m'encanten.. xD no sé per què..però em veig a mi damunt d'una muntanya(posem-hi montjuïch) rient a crits mentre sota meu, a barcelona, milers de persones han parat el transport, no han anat a treballar, l'economia capitalista s'enderroca per moments... xD no sé, m'estic emocionant ara mateix :'-) jejejej )

bé, per acabar un video grabat per mi ahir al concert de terrassa. Es veurà una hombra a damunt a vegades, és la meva mà, que plovia xD per sort no plovia prou com per suspendre el concert^^


Salut companys!




VIDEO: Paraules de Xavi Sarrià(anda, com la parada del tren!) abans de cantar "caça de bruixes", un parell d'estrofes(iguals^^') de la cançó i la tornada.