diumenge, 20 de juliol del 2008

Tengo un problema, una batalla interior que no puedo resolver...de momento!
Y es que el bilingüismo mola que te cagas(bueno, al menos a mí me mola que me cago) pero tiene también sus inconvenientes!
A parte de ser una incomprendida social por estar mal de la cabeza, soy una incomprendida social porque la gente no entiende lo que digo!
Iré al grano: Mi dilema moral es... en qué puto idioma escribo?
Pienso la mayor parte del tiempo en catalán, y me siento más catalana que española, también intento defender mi lengua y todo ese rollo porque está comprovado (por mí...sí, sé comprovar cosas, vale?) que esque la gente pasa de tí! osea, subo al bus y digo "aquí puc comprar la targeta de 10 viatges?" y me dice "sí, pero sólo te servirá para el bus, eh? no podrás ir en tren."
En ese momento pienso yo "pero..si tu me hubieras hablado en castellano te habría respondido en castellano, por qué no haces tuú lo mismo? Y situaciones como esta día a día. Así que me siento un poco obligada a defender mi lengua por esta y muchas otras razones.
PERO! pero..siempre hay peros...no hay peros que valgan..sí los hay! ahora expondré un pero..un segundo, que lo expongo: yooooo conozco gente de fuera de los territorios de habla catalana (no digo catalunya porque chey me entiende y es de valencia..bueno, que me lio, coño) y entonces..estas personas no me entenderían si escribiera (como he hecho en antiguas ocasiones) en catalán.
Hasta el momento sólo conocía una persona con flog, ésta era Estefi, y ella me entendía escribiera en la lengua que escribiera (sobre entendiendo que sólo podía escribir en tres lenguas de manera comprensible). Pero se ha dado el caso de que he conocido gente no habitante de ninguna región de habla catalana.
Ahora planteo mi pregunta:
¿Qué debo hacer?
Escribir en catalán y sentirme en paz conmigo misma pero sentirme mal por la otra gente y por no poder compartir lo que pienso con ellos...
O escribir en castellano y que otras personas puedan entenderme, pero sentirme a la vez un poco mal por no poder escribir en mi lengua?
Tambiébn podría escribir en un mismo post en las dos lenguas, pero sería un trabajo!
Y podría escribir un día así y otro asá....
Votad, españoles, para que el mundo sepa que...lo que españa vota..va a misa!
xDDDok..yasta
gracias por leerte esto (estefi) y si no eres estefi... dame tu direccion que te envío unas flores que eres la primera persona no estefiniana que se ha leido esto xDDD

chey sé que no serás porque está de vacaciones:P pero si llegeixes això, que et vagin molt bé les "vacances obligades" ;)

*Aina

4 comentaris:

Enne ha dit...

m'en vaig despRés de dinaR XDD
Lo Qee Espanya vota va aa misa?? jejee estas toRnan-te wayominista...XDD
m'ha fet molta gRacia Qee parlares de mii..jejee gRacieess
ii respecte a aL dilema de si paRlar en un idioma o en aLtre..sinceRament t'aconselle Qee utiLitces eL Qee mes gent puga llegir (som unes vengudes XDD) xQee de poc serveix tindRe faciLitat x a escRiu-re, si ningú llig les teues obRes...nO??
no sé, jo ho veig aixi....
m'ha agRadat moLt aQesta "entRada" (bnO com totes xxd) ii res +,, moLtees gRacies x enrrecordar-te de mii.......
tú on vas de vacances?? bnO siga on siga espeRe Qee nO siguen obLigades.....jeejeee
t'estimeee
muakssssssssssssssssssssss adoRable bRuixeta entRanyabLement venguda XDD
muakssssssssssssssss

Estefi ha dit...

Persona Estefiniana al habla.

No et queixis tant, no tothom té la sort de poder escollir la llengua en que escriu! I tu pots fer-ho en 3!

Si et serveix, jo em sento catalana i espanyola per igual. Això sí, em fa ràbia que els extremistes critiquin sense tenir ni idea... No sé, ''catalufo de mierda'', ''fatxa de merda'', etc... Em fan llàstima tots aquests. Considero que com més llengües coneix i domina una persona més oberta i rica és. La multiculturalitat és una sort, no un pecat ;)!...

En el meu cas, escric tal com raja... D'altra banda, si hi ha algú que pasés pel teu blog, que no entén català, podria deixar un comentari... I llavors, no sé, si està molt interessat, doncs,...Podries traduir-li.
Tot depèn del que busquis: vols escriure per a tu o busques que et llegeixi molta gent? Quin és l'objectiu del blog?
Contesta't i escriu! ;)


Cuida't

Aida ha dit...

Hooles!!
Soc l'aida! ^^ Que sabia que tenies blog pero no en sabia l'adreça! i ara l'he trobada al blog de l'estefi ^^T'agrego a favortitos, tot i que no et poso a la llista del blog per si no ho vols...

Doncs, respecte al teu problema... Jo mira, em sento més còmoda parlant en català que en castellà. Pero cuan vaig començar el blog, sabia que hi havia persones interesades en llegirlo i que no entenien el català. Així que, com que en tots els forums i a molts llocs d'internet escric en castellà, vaig decidir escriure en castellà, perque la gent de fora d'aqui ho pogués llegir. Em sento igual de comoda escrivint en castellà, només he de cambiar el xip i punt.
Com diu l'estefi, has de saber que es el que vols tu: si escriure per tu mateixa, o vols que hi hagi gent que et pugui llegir.... Jo volia que cualsevol persona pogués llegir-ho, així que vaig optar pel castellà. Pero depen de tu.


^^ Jo t'entenc en els dos idiomes, així que... jeje ^^



Fins aviat!

Aida ha dit...

P.D. El de Òsanwe Eressëa es el que escric normalment ^^ El del rincon de las palabras només es per posar histories, contes i coses d'aquestes ^^